EKONOMİ/ESKİŞEHİR
Eskişehir Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası (ESMMMO) ile Anadolu Üniversitesi arasında, öğrencilerin mesleki gelişimlerini desteklemek, uygulamalı eğitim olanaklarını artırmak ve üniversite-sektör iş birliğini güçlendirmek amacıyla staj iş birliği protokolü imzalandı.
Anadolu Üniversitesi Rektörlüğü’nde gerçekleştirilen imza törenine, Eskişehir Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası (ESMMMO) Başkanı Ersin Karakoç ve Yönetim Kurulu Üyelerimiz ile Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Yusuf Adıgüzel, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Sezgin Açıkalın ve Maliye Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mustafa Erkan Üyümez katıldı.
İmzalanan protokol kapsamında, Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin muhasebe, finans, vergi hukuku ve vergi uygulamaları alanlarında edindikleri teorik bilgileri uygulama ortamında pekiştirmeleri ve mesleki deneyim kazanmaları amaçlanıyor. Bu doğrultuda öğrenciler, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik bürolarında ve ilgili kuruluşlarda staj yapma imkânı elde edecek.
Törende konuşan Eskişehir Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası Başkanı Ersin Karakoç, "Mesleğimizin geleceğini şekillendirecek gençlerin nitelikli, donanımlı ve uygulama deneyimine sahip bireyler olarak yetişmelerini son derece önemli görmekteyiz. Bu iş birliği ile öğrencilerimizin muhasebe ve mali müşavirlik mesleğine ilişkin etik ilkeler, mesleki sorumluluklar ve uygulama süreçleri hakkında doğrudan deneyim kazanmalarını hedefliyoruz. Protokol kapsamında ayrıca, Odamızın katkılarıyla öğrencilere yönelik seminer, eğitim, panel ve söyleşi gibi etkinliklerin düzenlenmesi planlanmaktadır. Böylece öğrencilerin sektör temsilcileriyle erken dönemde bir araya gelmeleri, mesleki ağlarını geliştirmeleri ve kariyer planlamalarına katkı sağlayacak uygulamalı öğrenme fırsatlarından yararlanmaları amaçlanmaktadır. Eskişehir Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası olarak, üniversitelerimizle kurulacak her türlü iş birliğini mesleğimizin geleceğine yapılan önemli bir yatırım olarak değerlendiriyor; imzalanan protokolün öğrencilerimize, mesleğimize, üniversitemize ve şehrimize hayırlı olmasını diliyoruz" diye konuştu.